جوراب بالای زانو را چه طوری با لباس ست کنیم؟

محمد مرادی چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 01:19
جوراب بالای زانو

پوشیدن جوراب بالای زانو یکی از بهترین ترفند‌ها برای فصول سرد سال است. این مدل جوراب‌ها علاوه بر این که یک مدل خاص و زیبا هستند می‌توانند تیپ لباس‌های شما را به یک تیپ جوان و در عین حال به روز تبدیل کنند. در ادامه این متن نت نوشت برای شما نحوه استفاده و ست کردن جوراب‌های بالای زانو با انواع لباس‌ها و تیپ‌ها را آورده است.

فهرست عناوین این مطلب

جوراب بالای زانو

جوراب بالای زانو یک سری از جوراب‌های زیبا و خاص هستند که برای تیپ‌های خاص به کار برده می‌شوند. شاید بپرسید چرا جوراب بالای زانو؟ چرا از جوراب شلواری استفاده نکنیم؟ دلیلش ظاهر و استایل متفاوتی است که  انواع جوراب بالای زانو ایجاد می‌کنند.

جوراب‌های بلند که تا بالای زانو می‌آیند را می‌توانید با لباس‌های مختلف مانند شلوارک، دامن‌های کوتاه، پیراهن‌های کوتاه استفاده کنید. ست کردن این جوراب‌ها با چکمه و کفش‌های پاشنه بلند نیز زیبایی خاصی دارند. این دسته از جوراب‌ها به نسبت جوراب شلواری یا همان ساپورت‌ها معمولا ظاهری اسپرت و به روز می‌سازند که برای بسیاری از جوان‌ها خوشایند است.

درست است که در جامعه‌‌ی ما پوشیدن این نوع جورابها منع قانونی دارد، اما شما می‌توانید از آن‌ها برای مهمانی‌ها و مراسم‌ها و جشن‌های خودمانی و حتی رسمی استفاده کنید.

جورابهای با رنگ‌های تیره به راحتی می‌توانند با انواع رنگ لباس‌ها ست شوند.

جورابهای بالای زانو با رنگ‌های تیره به راحتی می‌توانند با انواع رنگ لباس‌ها ست شوند.

رنگ جوراب را انتخاب کنید!

انتخاب رنگی که برای جوراب‌های بالای زانو خود انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. اگر می‌خواهید انتخابی خاص و شیک داشته باشید به دنبال رنگ‌های تیره بروید. رنگ هایی که تم تیره مانند سیاه یا قهوه‌ای تیره و حتی سورمه‌ای دارند با بیشتر لباس‌های داخل کمد ست می‌شوند.

این جوراب‌ها را می‌توانید حتی با لباس‌های روشن نیز استفاده کنید. رنگ تیره جوراب بالای زانو رنگ لباس شما را خنثی می‌کنند. استفاده از خاکستری یا زغالی نیز یک رنگ خنثی و جالب برای ست کردن با سایر لباس‌ها می‌باشد.

جورابهای بالای زانو و رنگارنگ را با لباس‌های با رنگ‌های خنثی بپوشید تا ظاهرتان زیبا و خاص باشد.

جورابهای بالای زانو و رنگارنگ را با لباس‌های با رنگ‌های خنثی بپوشید تا ظاهرتان زیبا و خاص باشد.

رنگ‌های خاص با طرح‌های متنوع

رنگ هایی که با لباس شما ست نیستند را انتخاب کنید. این رنگ‌ها می‌توانند طرح دار باشند. رنگ هایی مانند قرمز، سبز یا آبی روشن بهترین رنگ‌های تک و خاص هستند. این گونه جوراب‌ها اگر دارای طرح‌های خاص مانند خال خال باشند که کاملا تک می‌شوند.

مثلا جوراب بالای زانو قرمز رنگ که خال خال‌های سفید دارد یک انتخاب درست و خوب برای استفاده با سایر لباس‌ها می‌باشد. سعی کنید هنگامی که رنگی را انتخاب می‌کنید بلوز یا دامن خود را یک رنگ خنثی انتخاب کنید. این کار کمک می‌کند که جوراب هارمونی و هماهنگی بیشتری با ست لباس شما داشته باشد. مثلا جوراب قرمز را با یک شلوارک جین تیره و تی شرت سفید بپوشید.

جوراب‌های بلند که تا بالای زانو می‌آیند را می‌توانید با لباس‌های مختلف مانند شلوارک، دامن‌های کوتاه، پیراهن‌های کوتاه استفاده کنید.

جورابهای بلند دارای بافت خاص برای فصل‌های سرد گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. و برایتان تیپی منحصر به فرد می‌سازند.

به جنس جوراب دقت کنید

همان قدر که یک جوراب بالای زانو می‌تواند یک ایده خاص و شیک برای لباس‌های شما باشد جوراب‌های پشمی بالای زانو نیز می‌توانند فوق العاده زیبا باشند. جوراب‌های پشمی یا حتی بافتنی که از بافت‌های مدل دار و درشت استفاده کرده باشند به ست لباس شما جلوه ویژه‌ای می‌دهد. بهتر است که جوراب‌های بافتنی را با یک بلوز یا پیراهن بافتنی استفاده کنید. این تیپ کاملا منحصر به فرد خواهد شد.

یکی از مدل‌های جوراب‌های بالای زانو که کاربرد زیادی نیز دارند جوراب‌های ورزشی بالای زانو می‌باشند

یکی از مدل‌های جوراب‌های بالای زانو که کاربرد زیادی نیز دارند جوراب‌های ورزشی بالای زانو می‌باشند.

جوراب بالای زانو اسپرت

یکی از مدل‌های جوراب بالای زانو که کاربرد زیادی نیز دارد جوراب‌های ورزشی بالای زانو می‌باشند. این جوراب‌ها را معمولا با ست لباس ورزشی استفاده می‌کنند و درست هم رنگ و هم مدل طرح لباس ورزشی است. لباس ورزش هایی مانند تنیس، بدمینتون از این مدل جوراب‌ها استفاده می‌کنند. این مدل جوراب‌ها تیپ اسپرت و ورزشی شما را خاص می‌کند. معمولا جوراب بالای زانو ورزشی در بالاترین قسمت دارای چند خط سفید هستند که این نشان دهنده رده ورزشی آن‌ها می‌باشد.

به همراه جورابهای بالای زانو بهترین گزینه یا جوراب شلواری و لگ است یا پیراهن، شلوارک و دامن کوتاه

به همراه جورابهای بالای زانو بهترین گزینه یا جوراب شلواری و لگ است یا پیراهن، شلوارک و دامن کوتاه

شلوارهای گشاد با جوراب بلند ممنوع

هنگام استفاده از جوراب‌های بالای زانو به یک نکته کاملا دقت کنید. شلوارهایی که با این جوراب‌ها می‌پوشید بسیار مهم هستند. اگر از شلوارهایی استفاده می‌کنید که گشاد هستند، جلوه و زیبایی جوراب خود را از بین می‌برید. بهتر است که شلوارهایی که ساق پای تنگی دارند استفاده کنید تا بتوانید جوراب را به راحتی به روی شلوار بکشید. یا این که لباس هایی انتخاب کنید که بالای جوراب قرار گیرند و جوراب را با خیال راحت بپوشید.

بیشتر بخوانید: جوراب چین خورده یا Slouch

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن با جوراب‌های بالای زانو، شلوارک‌های جین هستند.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن با جوراب‌های بالای زانو، شلوارک‌های جین هستند.

شلوارک جین بپوشید

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن با جوراب‌های بالای زانو، شلوارک‌های جین هستند. شلوار‌های بالای زانو را می‌توانید با جوراب‌های رنگی بلند بپوشید. این مدل ست کردن هم در هوای گرم قابل استفاده است و هم در هوای سرد می‌تواند شما را گرم نگه دارد. از بلوز یا تی شرت‌های نقش دار با شلوارک جین استفاده کنید. حتی در فصول سرد می‌توانید این ست را با یک چکمه بلند نیز کامل تر کنید.

پاییز و ست‌های پاییزی حتما به یک جوراب بلند بالای زانو احتیاج دارد. لباس‌های پاییزی که می‌توانید انتخاب کنید هر چه باشند با یک پلیور و یا یک ژاکت بافت می‌توانند استفاده شوند

پاییز و ست‌های پاییزی حتما به یک جوراب بلند بالای زانو احتیاج دارد. لباس‌های پاییزی که می‌توانید انتخاب کنید هر چه باشند با یک پلیور و یا یک ژاکت بافت می‌توانند استفاده شوند

جوراب‌های بلند و ست‌های پاییزی

هر چند که جوراب‌های بالای زانو در فصل گرما نیز طرفدار دارد ولی بهترین انتخاب آن‌ها در فصول سرد می‌باشد. پاییز و ست‌های پاییزی حتما به یک جوراب بلند بالای زانو احتیاج دارد. لباس‌های پاییزی که می‌توانید انتخاب کنید هر چه باشند با یک پلیور و یا یک ژاکت بافت می‌توانند استفاده شوند. یک دامن پشمی کوتاه بپوشید تا ظاهر شما را با یک جوراب بلند کاملا کلاسیک کند. حتی لباس هایی که جنس چرم و جین دارند هم برای ست کردن با جوراب‌های بالای زانو عالی هستند. می‌توانید یک پیراهن کوتاه انتخاب کرده و بر روی آن کت جین و یا چرم بپوشید که هماهنگی خاصی با جوراب بلند شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جوراب مردانه / نگهداری از جوراب

جوراب‌های بالای زانو را می‌توانید با کفش‌های کالج بپوشید

جوراب‌های بالای زانو را می‌توانید با کفش‌های کالج بپوشید

کفش را درست انتخاب کنید

یک جفت کفش پاشنه بلند معمولا داخل کمد هر خانمی پیدا می‌شود. برای این که تیپ زنانه تر و شیک تری داشته باشید کفش پاشنه بلند را انتخاب کنید به خصوص اگر این که برای میهمانی شب لباس ست می‌کنید بهتر است کفش‌های راحتی نپوشید.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه / جوراب مردانه / جوراب بچه / جوراب ورزشی

کفش پاشنه دار به همراه جوراب بالای زانو انتخاب خوبی برای مهمانی‌های پاییزی و زمستانی است.

کفش پاشنه دار به همراه جوراب بالای زانو انتخاب خوبی برای مهمانی‌های پاییزی و زمستانی است.

ست شدن پاشنه کفش همراه با جوراب‌های بالای زانو یکی از بهترین حالت‌های این جوراب‌ها است. ولی اگر به سر کار می‌روید یا مسیر زیادی را می‌خواهید پیاده روی کنید می‌توانید یک کفش کالج و یا بدون پاشنه را برای ست کردن با جوراب بالای زانو انتخاب کنید. بهتر است کفش‌های بدون پاشنه یک سگک یا پاپیون داشته باشند که جلوه بهتری به پای شما بدهند.

نیم بوت هابه همراه جوراب‌های بالای زانو ظاهری بسیار زیبا دارند.

نیم بوت هابه همراه جوراب‌های بالای زانو ظاهری بسیار زیبا دارند.

برای جوراب بالای زانو در فصل زمستان بهترین گزینه چکمه‌های ساق بلند و تا ارتفاع زانو است.

برای جوراب بالای‌های زانو در فصل زمستان بهترین گزینه چکمه‌های ساق بلند و تا ارتفاع زانو است.

چکمه با جوراب‌های بالای زانو

چکمه‌ها نیز برای پوشیدن با جوراب‌های بالای زانو بسیار مناسب هستند اما به شرط این که اندازه چکمه و اندازه جوراب به درستی انتخاب شوند. نیم بوت‌های پاشنه دار یا چکمه‌های بلند تا خط زیر زانو هستند را می‌توانید با این جوراب‌ها استفاده کنید فقط دقت داشته باشید که جوراب شما دقیقا تا بالای زانو قرار گرفته باشد که نمایی از جوراب در بالای خط چکمه دیده شوند. این روش علاوه بر این که جلوه خوبی دارد بسیار متناسب با فصل خواهد بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد