آشنایی با پارچه تترون

محمد مرادی شنبه 18 مرداد 1399 - 01:09

خصوصیات پارچه تترون

اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این پارچه الیاف پلی‌استر و ویسکوز هستند. این دو ماده اصلی با درصد‌های مختلف و گاهی در ترکیب با مواد دیگر برای تولید این پارچه به کار گرفته می‌شوند. ایجاد تغییر در درصد مواد اصلی تشکیل‌دهنده تولید جنس‌های مختلف را در پی دارد که بسته به نیاز و سلیقه مشتری تولید و در بازار عرضه می‌شوند. کارخانه‌های نساجی این پارچه در عرض‌های ۹۰، ۱۵۰، و ۱۸۰ و میزان گرماژ ۱۵۰ تا ۱۹۰ تولید می‌کنند. میزان رنگ‌پذیری تترون بسیار بالا است و به همین دلیل رنگ های متنوعی از آن در بازار عرضه می‌شود. به طور معمول هر کارخانه ۸۰ تا ۹۰ رنگ از آن را تولید می‌کند.

کاربردهای تترون

لطافت و سبکی، تنوع رنگی بالا، ضد حساسیت بودن و قیمت مناسب این پارچه باعث شده که از آن به میزان زیادی در دنیای خیاطی استفاده شود. از این جنس پارچه در دوخت پیراهن مردانه، فرم‌های اداری، ملحفه، مقنعه، لباس نوزاد و حتی عروسک‌سازی استفاده می‌شود.

خاصیت ضد چروک بودن

از دیگر ویژگی‌های پارچه تترون می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر سایش و چروک شدگی اشاره کرد. از آنجایی که از تترون برای دوخت فرم‌های اداری نیز استفاده می‌شود این ویژگی می‌تواند اهمیت بالایی در حفظ زیبایی و آراستگی کارکنان داشته باشد. همچنین به تن داشتن فرمی از جنس تترون برای ساعات طولانی در محیط کار موجب فرسایش آن نخواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت تترون عمر بالایی دارد و برای کاربردهای روزمره انتخاب بسیار مناسبی است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد